سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ساده‌ترین راه‌حل برای افزایش درآمدها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازنگری و متناسب‌سازی تعرفه‌ها است، تاکید کرد که افزایش تعرفه‌ها از نگاه ما جامع الاطراف نیست و باید برای افزایش درآمدها، همه جوانب را مد نظر قرار داد.

ستار هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاون و مدیران استانی شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی به‌منظور افزایش روند افزایش درآمد و سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «در این ارتباط همواره نخستین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد این است که وضعیت تعرفه ها را بازنگری و متناسب‌سازی کنیم که البته این ساده‌ترین راه‌حل محسوب می‌شود. آنچه پس از طرح این راه‌حل مطرح می‌شود این است که اگر تعرفه‌ها در سال‌های اخیر ثابت مانده و متناسب با تورم افزایش پیدا نکرده است، آیا مصرف هم به همان نسبت ثابت مانده است یا خیر؟ یعنی در صورت افزایش قابل‌توجه مصرف کماکان باید با همان مدل های سنتی بحث تعرفه ها را متناسب کنیم یا ساز و کارهای جدیدی را باید مورد توجه قرار دهیم.»

هاشمی با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه‌ها از نگاه ما جامع‌الاطراف نیست و باید برای افزایش درآمدها همه جوانب را مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: «ضمن اینکه وضعیت معیشتی مردم هم از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت کما اینکه درحال حاضر این دغدغه جدی دولت و حاکمیت نیز محسوب می‌شود. بنابراین مدل‌های مورد نظر برای افزایش درآمدها باید به‌گونه‌ای باشد که همه ابعاد را مورد توجه قرار دهد.»

او با اشاره به مدل‌های مشارکت های عمومی و خصوصی به منظور کاهش هزینه ها گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت مردم می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم کیفیت خدمات را بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید:

وزیر ارتباطات سپس با اشاره به سرمایه اجتماعی شرکت مخابرات ایران افزود: «شما یک حجم قابل‌توجه از مشتریان وفادار دارید، چقدر به نیازهای این مشتریان توجه شده است و چقدر توانسته‌اید پاسخگوی این نیازهای باشید و توجه به این موضوعات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجه‌ای ایجاد کند.»

کد خبر 878467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha